زنـــــــــــدگی یـک رویــــــــــــــــــــــاســـــــــــت

زنـــــــــــدگی یـک رویــــــــــــــــــــــاســـــــــــت
رویــــــــای وصـــــــــــــال انگیـــــــــــــــــــــــــــــز 
نويسندگان
آخرين مطالب

قرار بود برنامه ای باشد برای نگاه جدی تر به فوتبال، فاصله گرفتن از نگاه "ورزش و مردم" ی و مدیر پرور اما بعد از 15 سال، حالا برنامه عادل فردوسی پور جایی ایستاده که اساسا با هدف اولیه اش، فرسنگ ها فاصله دارد.

برنامه شب گذشته 90 که اولین برنامه بعد از دربی هم بود، بهترین گواه بر این مدعاست. تنها سه روز بعد از مهمترین مسابقه لیگ ایران، 90 هیچ چیزی برای بیننده ندارد.

مهمترین آیتم برنامه (چیزی حدود 25 دقیقه)، به یک دورهمی نه چندان با مزه اختصاص دارد. چند هنرپیشه و نویسنده طنز، به همراه یک فوتبالیست قدیمی دور هم جمع شده اند و با شوخی های خنک (چیزی که احتمالا توسط مجری برنامه درخواست شده)، سعی می کنند یک آیتم جذاب بسازند؛ آیتمی که شاید برای یک برنامه طنز جذاب باشد اما اینکه چطور سر و کله آن در پرطرفدارترین برنامه ورزشی تلویزیون- که قرار بود مچ آو د دی ایران باشد- در می آورد، مشخص نیست.

همان طور که معلوم نیست دیدن ویدئو های کم کیفیت هموطنان خارج از کشور که در رستورانی در کانادا یا دانشگاهی در لیورپول، مشغول دیدن دربی بودند، چه اهمیتی داشت و قرار بود چه دردی را دوا کند (تنها نکته مثبت این آیتم این بود که مشخص شد فرزاد حبیب اللهی در ایتالیا، سینما می خواند!)

90 که روزی  قرار بود نماینده بخش تحصیل کرده و روشنفکر جامعه فوتبال باشد، حالا آشکارا به ورطه لمپنیسم غلطیده (تاکید چندین باره بر خواب نبودن سعید شیرینی در دربی تهوع آور بود) و مسیر را اشتباه رفته است. برنامه ای که قرار بود تحلیل کردن را به بیننده عام یاد بدهد و فوتبال را از جایگاه "توپ بازی" در ذهن مدیران، به یک ورزش جدی تبدیل کند، حالا "چنین دست تطاول به خود گشوده".

برنامه فردوسی پور حالا ترکیبی است از ورزش مردم و صبح بخیر ایران؛ در روزهایی که اقبال واحدی به چهارگوشه کشور می رفت و از مردم می خواست با تمام قدرت نام برنامه اش را فریاد بزنند.

90 حالا تنها به تعداد پیامک هایش می تواند افتخار کند؛ به اینکه چند شماره منحصر به فرد به برنامه پیامک زده اند یا حتی از دورافتاده ترین مناطق ایران، بچه های دبستانی با چمباتمه زدن، لوگوی 90 می سازند.

حالا دوشنبه ها تنها برای آنهایی هیجان انگیز است که منتظرند ببینند بعد از 5، 83 ، 236  بار پیامک زدن، بالاخره برنده خوش بخت 300 هزار تومنی 90 خواهند شد یا نه.یادداشت: الگوی 90 چیست؛ مچ آو دِ دی یا مهران مدیری؟

اگر زمانی از دست دادن 90 یک افسوس بزرگ برای هر طرفدار فوتبالی بود، حالا می توان دوشنبه شب ها با خیال راحت به مهمانی، سینما یا کنسرت رفت؛ می توانید مطمئن باشید چیزی را از دست نمی دهید.

اینکه کیفیت دربی پایین بود و خیلی ها به آن صفر دادند، چیزی است که قلعه نوعی و دایی را باید نگران کند اما آقای فردوسی پور! فکر می کنید نمره این روزهای برنامه شما چند است؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ورزشی,
[ چهار شنبه 2 بهمن 1392 ] [ 10:39 ] [ maj7 ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 28276
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1